Jak przygotować rower do sezonu zimowego?

Jeżdżąc rowerem zimą, trzeba przygotować go na specyficzne warunki. Należy pamiętać, że śnieg oraz sól mogą być bardzo szkodliwe dla elementów roweru. Tempo i sposób jazdy należy dostosować do warunków. Śliska i zdradliwa nawierzchnia zdecydowanie zwiększa szansę na wywrotkę. Należy również pamiętać o kasku i odblaskach.

Przygotowanie roweru przed rozpoczęciem jazdy

Najważniejszym elementem są opony. Są one jedynym elementem łączącym rower z podłożem, muszą więc być odpowiednio przyczepne. W przypadku, gdy jeździ się po oblodzonych, zaśnieżonych i ostrych podjazdach, warto zainwestować w opony z kolcami. W przypadku jeżdżenia po ścieżkach rowerowych nie jest to konieczne, a odśnieżona twarda powierzchnia może łatwo zniszczyć kolce. Jeśli jeździ się po prostych drogach pokrytych świeżym śniegiem, warto postawić na opony do jazdy po piachu.

W każdym przypadku warto zmniejszyć ilość powietrza w oponie do 2,3 bara. Sprawi to, że koło będzie bardziej przyczepne.

Rower warto wyposażyć w błotniki. Ochroni to części roweru przed zanieczyszczeniem błotem pośniegowym.

Bez znaczenia, czy jest to rower miejski, czy górski, należy sprawdzić, czy jego światła są sprawne. W trakcie zimy jest bardzo duża szansa na jazdę po zmroku.

Co zrobić po powrocie z zimowej przejażdżki?

Jazda po śniegu i błocie bardzo odbija się na stanie hamulców. W związku z tym należy często hamować oraz ściągać lód z obręczy kół. Warto również systematycznie sprawdzać stan hamulców. Zimą ten element zużywa się znacznie szybciej niż w cieplejsze pory roku.

Bardzo ważne są warunki, w jakich przechowuje się rower. Nie powinno się trzymać go na dworze. Ważne jest, by rower był przechowywany w ciepłym pomieszczeniu. Sprzyja to osuszeniu się roweru po powrocie z przejażdżki. Poza tym kluczowe jest umycie roweru. Ramę należy przetrzeć szmatką z użyciem wody i płynu do naczyń, aby usunąć pozostałości soli. Pozostałe części przeciera się wilgotną szmatką bez użycia detergentu. Ruchome elementy należy zabezpieczyć smarem. Łańcuch i support warto najpierw oczyścić naftaliną lub benzyną ekstrakcyjną.

Wróć
zamknij [x]Ta strona korzysta z plików cookies.
Pliki cookies są zapisywane w celach funkcjonalnych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one zapisane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz zmienić te ustawienia. Więcej na temat cookies.